ANOUK IN EEN NOTENDOP
Alles wat je niet wil weten (of stiekem eigenlijk wel)
Wilde vroeger schrijfster of juf worden. Deed jarenlang fanatiek aan korfbal. Al since forever last van een hardnekkige GTST-verslaving. Hekel aan boeken lezen maar dol op magazines. Wil toch ooit een boek schrijven. Verliefd op de Nederlandse taal maar allesbehalve een taalpurist. Vindt 24 uur in een dag echt heel karig. Met geen honderd paarden haar dijkdorp uit te krijgen. Bouwde daar een eigen droomhuis. Zit veel te veel op social media. Leeft volgens het motto ‘het is wat het is’. Is doorgaans heel nuchter en relaxed. Gaat liever naar de sneeuw dan naar de zon. Functioneert voor geen meter zonder koffie. Schrijft alles in notitieboeken. Wil geen huisdieren. Dol op slapen maar ook altijd zin om weer op te staan. Mag je nergens voor wakker maken. Drinkt zelden alcohol. Heeft één man, twee kinderen, veel vriendinnen, duizend hobby’s en een eigen bedrijf.
ACHTERGROND IN MARKETINGCOMMUNICATIE
Iets relevanter
In 2011 behaalde ik mijn HBO-diploma Commerciële Economie en in 2013 rondde ik de master Communicatie- en Informatiewetenschappen af. Tijdens mijn master koos ik de specialisatie ‘Tekst en Communicatie’ en volgde ik vakken als taalwetenschap, tekstanalyse en onderhandelingsstrategie. Na het behalen van mijn master ging ik aan het werk. Eerst bij een vakbond, waar ik als communicatieadviseur bij diverse projecten betrokken was en me tegelijkertijd als (hoofd)redacteur bezighield met het optuigen van een magazine en een online platform voor de jongere leden.
Daarna ging ik aan de slag bij een digitaal bureau in de rol van content marketeer, waarbij de focus lag op het uitwerken en uitvoeren van de contentstrategie. Ik werkte samen met onder andere een (extern) online marketingbureau, fotografen, videografen en het eigen team van developers en strategen. Naast deze waardevolle werkervaring, voltooide ik de afgelopen jaren ook meerdere cursussen, opleidingen en trainingen die allemaal één ding gemeen hadden: de focus lag op online communicatie: van een SEO-opleiding tot een schrijftraining en van NIMA Online Marketing tot datamarketing.
A DREAM COME TRUE
Belangrijk!
En nu sta ik hier. Ben ik toch nog een soort schrijfster, juf en marketeer ineen geworden. A dream come true, durf ik wel te zeggen. Met mijn jarenlange en uiteenlopende ervaring ben ik er meer dan klaar voor om mijn kennis en kunde met de rest van de wereld te delen. Anderen enthousiast maken voor het mooie marketingvak dat echt nooit saai en altijd in beweging is, een zetje in de goede richting geven of uit de brand helpen.
Ik vind het één van de leukste dingen om te doen!